10 Adımda Google Ads Tıklama Oranı Nasıl Arttırılır?

10 Adımda Google Ads Tıklama Oranı Nasıl Arttırılır?

Google reklamları vererek, hedef kitlesine kısa sürede ulaşmak isteyenler, seo çalışmaları ile reklamlarının daha fazla görülmesini istemektedir. Hedef kitleye ulaşım ve reklam dönüşümlerinin olabilmesi için arama motorunda, web sitesinin ya da reklamların tıklama oranının yüksek olması gerekiyor. Google adwords reklam çalışmalarında, Google arama motorunun çalışma mantığını bilmek ve hedefe uygun içerikler oluşturmak gerekiyor. Tıklama oranını artırmanın yolu hedef kitleyi doğru belirleme ve hedef kitlenin ürüne olan ilgisine bağlıdır.

Tıklama Oranı

Tıklama oranı nedir denildiğinde, google’da gösterilen reklam ile tıklanan reklam arasındaki oran olarak açıklanabilir. Google ads bölümünde gösterilen reklamların, ziyaretçiler tarafından tıklanması ve bu oranın yüksek olması hedefe ulaşılmış olmayı göstermektedir.

10 adımda tıklama oranını artırabilmek için şunlar yapılır;

  • İyi bir başlık oluşturmak,
  • Reklam metni oluşturmak,
  • Yayınlandığı tarih,
  • Anahtar kelime odaklaması,
  • Hassasiyet kategori düzenlemesi,
  • Reklam sunumu,
  • Reklam engelleme,
  • Reklam engelleyici kapatma,
  • Trafik artırma,
  • Görünen Url,

Tüm çalışmaların, seo uyumlu olması, web sitesine erişimi hızlandırırken, reklamların görünme ve tıklama oranını artıracaktır.

Anahtar Kelime Ekleme

Adwords reklamlarının en önemli özelliklerinden birisi, araya anahtar kelimelerin eklenmesidir. İnsanlar, arama motorlarında, ürünü hangi kelimeler ile arıyor onun belirlenmesi gerekiyor. Google algoritmaları, indekslendikleri web sitelerini, arama motoruna yazılan kelimelere göre taramakta ve kullanıcı karşısına çıkarmaktadır. Bunun için reklam metinlerine doğru anahtar kelimeleri eklemek, reklamın görünme oranını ve beraberinde tıklama oranını artıracaktır. Tıklama oranı hesaplamada, anahtar kelime önemli bir yere sahiptir.

Reklam Başlığı

Reklam başlıklarında, kampanya, indirim gibi kelimelere yer verilmelidir. Ürün ve hizmet arayan bir müşteriyi, promosyon, indirim, kampanya gibi kelimeler etkilemekte ve reklama yönlendirmektedir. Reklam başlığında bu kelimeler yer aldığında, otomatik olarak tıklama oranı artmaya başlayacaktır. İnsanlar, internet üzerinden, daha uygun fiyatlara ürün satın almaya çalışmaktadır.

Reklam başlığınızda, fiyatlarla ilgili indirim gibi kelimeler daha fazla dikkat çekecektir. Bu kelimelerin psikolojik etkisi yüksektir ve ürüne ilgisi olmayan kişilerin bile ürünü görüntülemesini, tıklayarak incelemesini sağlayacaktır. Adwords reklamlarında tıklama oranını artırmanın en etkili yöntemlerinden birisi reklam başlığının hedef kitleye göre doğru belirlenebilmesidir.

Url Görünür Yapmak

Adwords reklamlarında, tıklama oranını artırabilmek için bazı teknik durumlar söz konusu olmaktadır. Görünen Url, adwords sistemlerinde teknik bir durum olarak değerlendirilmektedir. Manuel olarak ayarlama yapılabilmektedir. Görünen url, kullanıcıya reklam içeriği hakkında bazı bilgileri vermektedir. Google reklamlarında, fazla kullanılan bir uygulama değildir ancak kullanıldığında, tıklama oranının artmasında büyük katkısı vardır.

Adwords reklamlarında, anahtar kelime gibi etkili bir hizmettir ve isteyenler Türkçe karakter kullanarak işlemlerini yapabilirler. Google reklam hizmetlerinden faydalanmak ve düşük maliyetle, hedef kitleye ulaşmak isteyenler, hem reklam öncesi hem de yayın döneminde profesyonel destek almalıdır. Yapılacak olan işlemlerin, planlı ve Google sistemlerine uyumlu olması başarı sağlayacaktır.

26 thoughts on “10 Adımda Google Ads Tıklama Oranı Nasıl Arttırılır?