Google Ads mi, SEO mu?

Google Ads mi, SEO mu?

Dijital alanda öne çıkmak her internet girişimcisi için oldukça önemli olan konulardan biridir. Bu durum bireysel çalışmalarda olduğu kadar kurumsal bazda da her bakımdan önem arz etmektedir. Bu hususta beklentileri karşılayacak birçok türden yöntem vardır. Duruma uygun olarak bunlar arasından doğru olan seçimi yapma her bakımdan ileriye dönük olarak iyi sonuçların alınmasını sağlar.

Genel olarak birçok girişimci bu süreçte Google Ads ve SEO tekniklerinden yararlanarak bu alandaki adımlarını atmaya çalışır. Her iki teknik de internet ortamında yeterince iyi sonuçların elde edilmesini sağlamaktadır. Ancak hangisinin kullanılacağı konusunda bir karar vermek zor olabilmektedir.

Başarılı olan insanların yaptığı gibi bu alanlarda atım atarak başarıya ulaşmaya çalışan insanlar için Google Ads mi, SEO mu? Sorusu biraz kararsızlık oluşturabilmektedir. Her iki seçeneğin de kendisine göre birtakım avantajları ve ayırıcı özellikleri vardır. Uygun şekilde bir karar verirken bu ayırıcı hususları göz önüne almak daima en doğru yöntemin seçilmesine yardımcı olur.

Google ve SEO Arasındaki Farklar

Google ve SEO arasından birtakım önemli farklar bulunmaktadır. Tercih aşamasında bunları göz önüne alınması isteklere ve beklentilere gören doğru yönde bir karar almaya yardımcı olur. Her internet girişimcisi bu aşamada muhakkak bu farklar hakkında bir fikir sahibi olarak karar vermeye çalışmalıdır.

  • Bütçenin kullanımı yönündeki farkları,
  • Çalışmadan sonuç alma süreleri ve öne çıkma,
  • Kalıcı olma yönünden farklılıklar,
  • Alınan geri dönüşler ve ilgi çekicilik,

Genel olarak Google Ads ve SEO arasında bu unsurlar kapsamında bir farklılık olabilmektedir. Her birinde amaçlara uygun olacak şekilde iyi bir özellik yer almaktadır. Bunların mutlaka iyi bir şekilde analiz edilerek hedeflere entegre bir hale getirilmesi gerekir.

Bütçe Yönünden Farklılıklar

Google Ads ve SEO arasındaki en temel farklardan biri bütçe yönünden oluşan farklılıklardır. Bu hususta Google Ads sisteminde daima girişimcilerin aktif şekilde duruma uygun olarak bir bütçe ayırmaları gerekmektedir.

Çünkü reklam süreleri bittiğinde bunun daima hedeflere ulaşana kadar yinelenmesine ihtiyaç vardır. Ancak SEO sisteminde durum biraz daha farklıdır. Çünkü SEO çalışmalarında sadece ilgili hedefe ulaşana kadar bir bütçe ayrılması gerekir.

Çalışmadan Sonuç Alma ve Öne Çıkma

Google Ads sisteminde kısa süreler içerisinde öne çıkmak daima daha kolaydır. Yapılacak işlem doğrultusunda anında bir karşı etkinin alınması daima mümkün olur. Ancak SEO uygulamalarından tam bir sonuç alınabilmesi aylarca sürebilir.

Kalıcı Olma Durumu

Google Ads sisteminde kalıcılık çok fazla iyi bir yapıda değildir. Fakat SEO yönteminde strateji genel olarak uzun bir sürece yayıldığı için bu alanda kalıcı olmak daha olanaklı bir yapıdadır. Gelecek hedefleri doğrultusunda SEO daima en iyi tercihtir. Fakat kısa vadeli etkiler yaratmak ve sonuçlar almak içinse Google Ads tercih edilmelidir.

Alınan Geri Dönüşler ve İlgi Çekicilik

SEO sistemini kullanmak olumlu geri dönüşler elde etmek açısında daha iyi olmaktadır. Çünkü SEO altyapısına sahip olunması insanların dikkatlerini daha fazla çekecek etkiler meydana getirmektedir. İnsanlar genel olarak öne çıkan sitelere tıklamayı tercih etmektedir.

Genel itibariyle reklamlara tıklama konusunda ilgi biraz daha az olduğundan Google Ads ilgi çekme konusunda SEO sisteminden bir adım geride olabilmektedir. Ayrıca Google Ads sisteminde daima bu ilgi çekmek ve tıklanma ihtimallerini artırmak için daima bir harcamanın yapılmasına gereksinim vardır.