Google Ads Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Google Ads Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Firmalar, web siteleri ve internet erişimleri sayesinde, daha geniş kitlelere reklamlarını ulaştırmayı hedeflemektedir. Dünyanın en büyük internet arama motoru olan Google oluşturduğu yenilikler ve algoritmalar ile bu hizmeti vermeye başlamıştır. Google ads, Google aramalarında, Youtube veya iş ortağı siteleri reklamlarının gösterilmesini sağlayan, Google online pazarlama aracı olarak tanımlanmaktadır. Google reklamları ilk olarak 2000 yılında kullanılmaya başlanmış ve günümüzde milyonlarca kişi ve firma ürün ve hizmet reklamları için bu seçeneği kullanmaktadır.

Adwords Reklamları

Google reklam hizmetlerinden faydalanabilmek için sistemin çalışma şeklini ve kullanılan terimleri bilmek gerekiyor. Google Adwords reklamlarında, reklam verenlerin oluşturacağı anahtar kelimelere göre web sitelerinin Google arama motoru arama sonuçları arasında gösterilmesi sağlanmaktadır.

Firmalar, reklam maliyetlerini düşürmek ve düşük maliyetli reklamlar ile daha geniş kitlelere ulaşabilmek için Google sistemlerinden faydalanmak istemektedir.

Dijital pazarlama alanında oldukça etkilidir ve internet aramalarında, aradıkları ürünleri bulanlar, en uzaktaki firma ile iletişim kurarak, ürün siparişi verebilmektedir. Dijital reklam olarak adlandırılan ve dünya genelinde tercih edilen Google reklam hizmetleri, pazarlama oranını artırırken, firmaların büyümesine katkı sunuyor.

Nasıl Oluşturulur?

Google reklam verme işlemleri için uzman desteği alınabilir ve hazırlanacak olan reklam metinlerinin Google algoritmalarına uygun olması sağlanmalıdır. Dijital pazarlama yapmak isteyenlerin en büyük ihtiyaçları reklamdır. Google sayesinde, istedikleri reklamlarını hemen yapabilmek ve geniş kitlelere kısa sürede erişim yapılabileceği içi geri dönüşlerde hemen olacaktır.

Google reklamları oluşturabilmek için şunlar yapılmalıdır;

  • Google hesabı oluşturulmalı,
  • Reklam için anahtar kelime seçilmeli,
  • Reklam metni hazırlanmalı,
  • Kampanya ayarları yapılandırılmalı,
  • Reklam uzantıları tamamlanmalı,
  • Faturalandırma ayarlarının yapılandırılması.

Bu işlemleri yapanlar, Google reklamları için hazırlıklarının tamamlamış ve istedikleri zaman reklamlarını verebileceklerdir.

Hedef Kitle ve Hedeflerin Belirlenmesi

Google hesabını oluşturan ve reklam için işlem adımlarını tamamlayanlar, reklamları için hedeflerini belirlemelidir. Ürün ya da hizmet için uygun olan hedef seçimi yapılmalıdır. Hedef seçimi reklamlarınızın belirlediğiniz kesime gösterilmesini sağlayacaktır. Daha sonraki işlem adımlarında, reklamlarınızın görülmesini istediğiniz lokasyonları seçebilirsiniz.

Yakın çevrenizde bulunanların, reklamlarınızı görmesini sağlayabilirken, ülke geneli ya da belirli ülke seçeneklerini de kullanabilirsiniz. Google hesapları üzerinden yeni reklam vermek isteyenler, hedeflerini geniş tutmalı ve yarıçapı büyük tutmaya çalışmalıdır. Hedefi doğru tanımlamak, müşteri potansiyelinizin artmasına ve geri dönüşümün daha hızlı olmasına neden olacaktır.

Etkileyici Reklam Oluşturma

Google reklam hizmetlerinden faydalanarak, dijital pazarlama ağınızı genişletmek istiyorsanız. Reklam metinlerinizi etkileyici bir şeklide hazırlamalısınız. Reklam metinlerinde kullanılan anahtar kelimelerin doğru seçilmesi, ürün görseline yer verme ve görselin görüntü kalitesinin iyi olması önemli hususlardır. Reklamlarınızı yayınlamadan önce nasıl görüntünü kontrol etmeli ve etkileyici yönlerini öne çıkarmaya çalışmalısınız. Etkileyici bir reklam metni hazırlayabilmek için belirlediğiniz hedef kitlenizi iyi tanımanız ve ürününüzün ihtiyaca yönelik olduğunu vurgulamalısınız.