Google Ads Reklam Maliyeti Düşürme – Kalite Puanı

Google Ads Reklam Maliyeti Düşürme – Kalite Puanı

Firmalar, reklam maliyetlerini düşürebilmek için farklı yöntemler denemeye başlamıştır. Google reklam hizmetleri ile daha geniş kitlelere, daha düşük maliyetlerle reklamların ulaştırılmasını sağlıyor. Google Adwords reklamlarında, tıklama başına maliyetin düşürülmesine odaklanılmaktadır.

Reklam maliyetini düşürmeye yönelik bazı çalışmalar, dönüşüm oranının da azalmasına neden olabilecektir. Maliyetleri düşürmeye çalışırken, kalite puanı hesaplamasının yapılması gerekiyor. Kalite puanı hesaplaması, sayfaların açılış hızına, anahtar kelimelerin etkinliğine göre belirlenmektedir. Adwords reklamları oluşturulurken ve daha sonraki yönetim sürecinde nelere dikkat edilmesi gerektiği bilinmelidir.

Reklam Maliyetlerinin Düşürülmesi

Google algoritmalarının bilenler, yapacakları SEO çalışmaları ile reklamların daha etkili hazırlanmasını ve maliyetlerinin düşük olmasını sağlayabileceklerdir.

Reklam kalitesinin artması ve maliyetlerin düşürülmesi için dikkat edilmesi gereken unsurlar şunlardır;

  • Reklam amacının belirlenmesi,
  • Hedef kitle analizi,
  • Rakip analizi,

Google reklam uygulamalarından faydalanmak isteyenlerin dikkat etmesi gereken hususlardan birisi rakip analizlerinin doğru yapılmasıdır. Yapılacak olan analizlere göre reklam metinleri hazırlanır ve reklam bütçesi belirlenir. Oluşturulacak reklam kampanyaları öncesinde, rakiplerin reklam modelleri, reklam kurguları incelenmelidir.

Adwords Kalite Puanı

Google ads reklamlarında, hedef kitleye ulaşım için en uygun maliyet kullanılmaya çalışılır. Yapılan çalışmalar ile reklam kalitesi bozulmadan maliyetler düşürülebilmektedir. Adwords kalite puanı, web sayfasının açılış kalitesi, anahtar kelimelerin etkisi, reklam kampanyalarına yönelik bir tahmin yöntemidir. Google’da reklam sıralaması, tıklama başına maliyet ve kalite puanına göre belirlenmektedir. Bu iki unsur, reklam sıralamasını doğrudan etkilemektedir. Adwords reklamlarınızın kalite puanı arttıkça, tıklama başına ödenecek olan maliyet düşecektir. Reklam maliyetlerini düşürebilmek için öncelikle kalite puanını artırmak gerekiyor.

Kalite Puanını Etkileyen Unsurlar

Google reklamlarında kullanılan, anahtar kelimelerin her birisi için kalite puanı ölçülendirilmesi yapılmaktadır.

Google reklamlarında, kalite puanını etkileyen unsurlar şunlardır;

  • Reklamın beklenen tıklanma oranı,
  • Reklam alaka düzeyi,
  • Açılış sayfası deneyimi,

Google arama motoruna anahtar kelimeyi yazarak arama yapanlar, web sitesinin açılış sayfasındaki davranışları takip etmektedir. Sayfanın açılış hızı, kolay ve basit kullanım özelliği, kolay gezilebilme ve şeffaflık önemli kriterler olarak değerlendirilmektedir.

Kalite Puanının Yüksek Olması

Google reklam hizmetlerinden faydalanmak isteyenler, reklam kalite puanının neden yüksek olması gerektiğini bilmelidir. Çünkü Adwords reklam kalite puanı yüksek oldukça, tıklama başına maliyet düşecektir. Kalite puanı yüksek olduğunda, verilecek olan reklam teklifleriniz iyi bir sıralamada yer alacaktır. Reklamların üst sıralarda yer alabilmesi için kalite puanı en önemli unsurdur. Kalite puanı reklamların sıralamasında önemli olmamış olsaydı, en fazla parayı veren reklamlarını üst sıralara taşırdı.

Anahtar Kelime Kalite Puanları

Adwords reklamları için oluşturulan hesap üzerinden, kullanılan anahtar kelimelerin kalite puanlarını kontrol edebilirsiniz. Adwords hesabınıza giriş yaptıktan sonra kampanyalar bölümünü oradan da anahtar kelime sekmesini seçmelisiniz. Bu bölümden kullandığınız anahtar kelimenin kalite puanını öğrenebilir ve yeni reklam çalışmalarınızı belirleyebilirsiniz.