Google Reklamları 2020: Nelere Dikkat Edilmeli?

Google Reklamları 2020: Nelere Dikkat Edilmeli?

Google internet arama motoru olarak dünya genelinde en fazla kullanılan sistemdir. Dijital reklam uygulamaları ile marka ve ürünlere değer katmaya başlamıştır. Google adwords reklamları ile daha fazla müşteriye ulaşmak mümkün olmaya başlamıştır. Birçok alanda büyük gelişmelerin yaşandığı 2020 yılında adwords reklam oluşturma işlemlerinde de büyük gelişmeler yaşanmıştır. Son zamanlarda en fazla reklamın Google üzerinden verildiği görülmektedir.

Nelere Dikkat Edilmeli?

Google üzerinden reklam vermeyi düşünenler ve verenler, reklam vermeden önce, reklam verdikten sora nelere dikkat edilmeli bilmelidir. Başarılı bir reklam süreci yürütebilmek için reklam vermeden önce dikkat edilmesi gerekenleri belirlemek ve adım adım uygulamak gerekiyor.

  • Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?
  • Hedef kitlenizi ne kadar tanıyorsunuz?
  • Reklamlarınızı hangi amaçla veriyorsunuz?
  • Hangi reklam türlerini kullanacaksınız?
  • Anahtar kelimelerin belirlenmesi,
  • Google analytics kullanmak,
  • Mobil uyumlu web sitesi kontrolü,
  • Test işlemleri

Google ads reklamları öncesinde bu işlemleri yapmalısınız. Herkes, Google reklamları ile daha geniş hedef kitlesine ulaşmak ve rakiplerinin önüne geçmek istemektedir.

Reklam Süresi

Adwords reklamları hazırlarken, reklam metnini doğru hazırlamalısınız. Animasyonlu ve videolu reklamlarınızda, reklam süresinin 15 saniyeyi aşmamasına dikkat edilmelidir. Etkili ve kısa süreli reklamlar sayesinde, daha fazla reklam içeriğine yer verebilirsiniz. Reklam görüntülerinde, ürün ve hizmetin kısa sürede en iyi şekilde anlatılması gerekiyor. Uzun süreli reklamları, müşteriler izlemeyecek ve görüntünün sonunda vurgulamaya çalışacağınız etki kendisini gösteremeyecektir. Dikkat edilmesi gerekenlerden birisi reklam süresinin iyi ayarlanmasıdır.

Mobil Uyumlu Web Sitesi

2020 yılında, insanların büyük bölümü akıllı cep telefonu kullanmakta ve internet ihtiyaçlarının büyük bir bölümünü mobil üzerinden halletmektedir. Google reklamlarını kullanarak, hedef kitlenize ulaşmak istiyorsanız, sahibi olduğunuz web sitenizin mutlaka mobil uyumlu olması gerekiyor. Cep telefonundan, web sitesine erişim yapmak isteyenler, sitenizin mobil uyumlu olmadığını gördüğünde, erişim yapmaktan vazgeçecek ve reklamlarınızı göremeyecektir. Web sitenizin trafiğini yönlendirebilmeli, mobil uyumlu olmasını sağlamalısınız.

Reklam Dönüşümlerinin İzlenmesi

Adwords reklamlarını verdikten sonra amacına ulaşıp ulaşmadığını izlemelisiniz. Bunun için Google ayarlarını yaparken, dönüşüm izlemeyi kurmalı ve reklamların ne sıklıkla görüntülendiğini görebilmelisiniz. Reklam dönüşümlerini izlerken, randevu oluşturma, rezervasyon, satın alma, üyelik, ürün beğenme gibi tüm makro ve mikro hedefleri belirlemelisiniz. Hedefleriniz için tüm dönüşümleri ayrı ayrı takip edebilir ve tüm geliştirme sistemlerini kullanabilirsiniz.

Reklam Testleri

Google üzerinden reklam verebilmek için tüm kontroller tamamlandıktan, reklam metinleri hazırlandıktan ve yayınlanmaya başladıktan sonra daha önemli işler başlamaktadır. Bunlar, yaptığınız reklam kampanyalarının amacına ulaşabilmesi için test işlemleridir. Reklamlarınız için geri dönüş oranı %100 seviyesinde olmayacaktır.

Ancak yapılacak olan optimizasyon çalışmaları ile olabilecek en üst seviyeye çıkarılabilir. Adwords reklamlarında, test işlemleri her zaman yapılmalı, erişim hızı, erişim sayısı belirlenerek, yeni düzenlemeler yapılmalıdır. Tüm bu işlemler için profesyonel destek alınmalıdır.