Yeniden Pazarlama Nedir? Remarketing Nedir?

Yeniden Pazarlama Nedir? Remarketing Nedir?

İnternet alanında daima ilgili faaliyetler kapsamında başarıya ulaşılması için insanlarla etkin bir iletişim içerisinde olunması gerekir. Çünkü genel olarak yapılan çalışmalara olumlu yönde bir karşılık alınabilmesi onlar sayesinde gerçekleşmektedir. İnsanlar internet ortamında her gün birbirinden farklı birçok türde siteyi ziyaret etmektedirler.

Onları satın alımlar konusunda teşvik etmek bu aşamada oldukça önemlidir. Sitenin ziyaret edilmesinden sonra da inceleme yaptıkları ürünleri çeşitli zamanlarda onların karşılarına çıkarmak her zaman satın alma konusundaki olasılıkları artıran bir etkiyi meydana getirir.

Yeniden pazarlama yani Remarketing olarak bilinen bu sistem günümüzde oldukça yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Google Adwords çalışmaları kapsamında birçok girişimci site yeniden pazarlama sisteminin gücünden en iyi şekilde faydalanmaya çalışmaktadır.

Ziyaret edilen sitelere yönelik olarak ilgili ürünleri aktif şekilde başka sitelerde insanların karşısına çıkarmak, ürün alımı teşvikinin yanı sıra marka bilinirliğini de artıran bir etkiyi ortaya çıkarabilmektedir.

Yeniden pazarlama sisteminde genel olarak cookie kullanılarak insanların ilgi alanlarına göre bir etiketleme yapılmaktadır. Google Ads sistemi kapsamında daima bu çalışmalardan en iyi yönde bir verimin alınabilmesi mümkün olabilmektedir.

Yeniden Pazarlama Sistemi Avantajları

Yeniden pazarlama sisteminin kullanımına gösterilen günümüzde oldukça iyi bir ilgi bulunmaktadır. Birçok başarılı site bu yöntemin gücünden destek alarak hizmet alanındaki performansını en iyi şekilde artırabilmektedir. Yeniden pazarlama sisteminin birçok yönden önemli avantajları bulunmaktadır.

  • Kalıcı ve daima aktif bir etkileşim olanağı,
  • Kullanıcıların hareketlerine göre bir reklam stratejisi oluşturulması,
  • Kullanıcılara daima geniş çapta erişebilme olanağı,
  • Kampanya ve açık artırma uygun fiyatlandırmaları,
  • Yeniden pazarlama sistemine yönelik kampanya analizlerinin yapılması,

Kalıcı ve Aktif Etkileşim

İnternet ortamında ilgili şekilde hizmetlerin sunulması kapsamında insanlarla bir kez iletişime geçilmesi bile onlarla ileriye dönük aktif etkileşimlerin sağlanmasına bir olanak verir. Kullanıcılar internet üzerinden gezindikleri sırada onların ilgilendikleri ürünlere yönelik olarak eski baktıkları ürünler tekrar karşılarına çıkarılır. Bu durum bir kıyaslamayla birlikte satın alımları destekleyici bir etki meydana getirir.

Kullanıcıların Davranışları

Birçok insan ziyaret ettikleri sitelerde ürünleri sepete eklemekte fakat bir satın alım yapmamaktadır. Onları satın alıma teşvik etmek bu hususta oldukça önemlidir. Yeniden pazarlama sistemiyle onları kazanmaya yönelik bir liste oluşturulabilir ve bu durum üzerinde çalışmalar yapılabilir.

Kullanıcılarla Geniş Çapta Etkileşim

Yeniden pazarlama stratejisi kapsamında oluşturulan listelere yönelik olarak buradaki ziyaretçilere çeşitli Google aramalarında her zaman erişebilmek olanakları vardır. Dijital alanda Google reklam ağına dahil olan oldukça fazla sayıda site bulunmaktadır. İnsanlar bu siteler üzerinde gezindikleri sırada onlarla bu noktada oldukça iyi şekilde bir etkileşim kurulması daima mümkün olur.

Kampanya ve Uygun Fiyatlandırmalar

İnternet ortamında insanları kazanmak ve onların alışveriş yapmalarını sağlamanın en iyi yollarından biri de birtakım indirimler ve kampanyalar düzenlemektir. Yeniden pazarlama sisteminde yer alan teklif stratejileri araçlarıyla harika indirimler ve kampanyalarla ilgili ürünler bu şekilde kullanıcıların karşısına rahatlıkla çıkarılabilir.

Kampanya ve Faaliyet Analizleri

Yeniden pazarlama sistemi verimlilik ve kullanılabilirlik açısından çok iyi bir işlevselliğe sahiptir. Bu sistem içerisinde kampanyaların nasıl bir performans ortaya çıkardığı, reklamların nerede gösterildiği ve ortaya çıkan bütçe durumuyla alakalı birçok türden veri elde edilebilmektedir.